Ceļojums pa Toskānu Itālijā ar Ryanair lētajām biļetēm

Ceļojuma Stāsta autore Kristīne Klauzīte

Šoreiz ceļojumā devāmies četratā – es ar otro pusīti Māri un mana māsa Ilze ar vīru Ronaldu. Ceļā dodamies ar Ilzes izdomāto devīzi “Iepūt krīzei!”.

Ceļojumam sāku gatavoties jau janvārī – nomedīju lētas Ryanair aviobiļetes Rīga – Milāna (Bergamo), uz vienu galu 18 ls personai, kā arī janvārī jau norezervēju visas viesnīcas. Jāsaka, ka tas nu gan bija gudri darīts, jo intereses pēc paskatījos cik maksā tās pašas viesnīcas mēnesi pirms brauciena – dažas pat uz pusi dārgāk…

1.diena, 30.jūnijs

Ap vieniem ielidojam Milānas (Bergamo) lidostā un ar Hertz nomāto auto (izmantojot Ryanair piedāvāto akciju uz 8 dienām tas mums izmaksāja tikai 219 eiro) dodamies uz Florenci. Florencē uzreiz iečekojamies viesnīcā un jaukais admins Ilzei un Ronaldam gluži nevilšus izdomā jaunu iesauku angliskojot viņu uzvārdu Spāģis uz Speidžs, turpmāk mēs viņus saucam par Speidžiem  Vakarā ietusējam pa Florenci, kur jau taciņas zināmas no cita ceļojuma.

2.diena, 1.jūlijs

Pēc izgulēšanās dodamies uz San Gimignano – vienu no skaistākajām Toskānas viduslaiku pilsētiņām ar 13 torņiem, kuras 12. un 13.gs. cēlušas dižciltīgas dzimtas. Dēļ šiem torņiem San Gimignano tiek dēvēta par itāļu Manhetenu. Pēc tam braucam apskatīt mazmazītiņo Monteriggioni, kas toties ieskauta ar iespaidīgu nocietinājuma mūri.

Pēcpusdienā nonākam pilsētā Siena, kas slavena ar savu fantastisko katedrāli un iespaidīgo vēdekļveida laukumu Piazza del Campo. Šajā laukumā divas reizes gadā notiek zirgu skriešanās sacensības un sagadījās, ka tām bija jānotiek nākamajā dienā . Pilsētā viss liecināja par gatavošanos šim grandiozajam pasākumam. Īsumā ir tā – Siena ir sadalījusies 17 apgabalos ar savu vēlētu vadītāju, karogu, dzīvnieku utt. Un šo apgabalu pārstāvji tad arī cīnās par uzvaru zirgu sacensībās. Pie katras mājas bija izkarināti sava apgabala karogi, visur cilvēki ar lakatiņiem ap kaklu savu karogu krāsās, laukumiņos tika izvietotas garas galdu rindas, kur pēc sacensībām notiks dzīres.

Sienas laukumā ieturējām ceļojuma dārgākās, bet no apkalpošanas viedokļa smieklīgākās pusdienas. Tā kā tuvojās mēģinājumi zirgu skriešanās sacensībām, tad kafejnīcā steidzīgi ar troksni tika novākti galdi un krēsli, un pie kaimiņu galdiņa cilvēkiem vēl ēdot jau tika noskrūvēts lietussargs, bija stipri jāiespringst, lai no dibenapakšas neizrautu krēslu  Bet vispār šī pilsēta ar elektrizēto gaisotni mums ļoti iespiedās atmiņās. Skaista!

3.diena

No Sienas dodamies tālāk uz Toskānas lejasgalu pa ceļam priecājoties par brīnumskaistām un gleznainām ainavām, kas atšķiras no Toskānas tradicionālās ainavas ar vīna un olīvu dārziem. Šis reģions ir apsēts ar labību un daudzviet ganās aitu bariņi. Vēlāk paviesojamies vēl dažās viduslaiku pilsētiņās – Pienza un Montepulciano, kur top viens no labākajiem sarkanvīniem Itālijā- Vino Nobile di Montepulciano. Bet vakarā ierodamies jau Umbrijas reģionā uz iespaidīgas klints uzbūvētajā Orvieto, kur ir divi ievērojami objekti – viena no skaistākajām Itālijas katedrālēm un milzīga izmēra 62 metrus dziļa aka (tātad līdzvērtīga 20 stāvu mājai), ar spirālveida kāpnēm, ko savulaik uzbrukumu laikā izmantoja ūdens ņemšanai. Vispār traki, es nu negribētu stiept ūdeni 20 stāvus…Nakšņojam Orvieto pie nedaudz komiska, bet sirsnīga pedanta, kurš sīki un smalki izklāsta apartamentu ekstras, kā piemēram – šeit ir vanna, kur var mazgāties, šeit ir pods, kur var….Tāpat bija jāaizpilda detalizēta veidlapa, ko mēs ēdīsim brokastīs, kur bija pat sāls jāieķeksē, ja mēs gadījumā tādu vēlētos

4.diena

Šodien ceļš ved uz Pitigliano, kas arī atrodas uz iespaidīga plato. Šīs apkārtnes ciemi ir specializējušies uz mežacūku gaļas izstrādājumiem, virs veikaliņiem redzamas izbāztas mežacūku galvas, bet iekšā šo dzīvnieku gaļas žāvējumi un dažnedažādi izstrādājumi. Mūsu puiši nopirka pikantas garšas garenas formas sluņķīšus un mums iestāstīja, ka tie ir žāvēti mežacūku… hm… “krāniņi”. Mēs, protams, tam svēti noticējām un ne par ko negribējām tos pagaršot. Kad meli atklājās daži labi dabūja pāris sāpīgas, bet pamācošas dunkas, toties sluņķīši izrādījās baigi garšīgi  Puiši pat aizskrēja atpakaļ uz veikalu un iegādāja tos lielākos apjomos, lai vēlāk būtu ko pie aliņa piekost.

Interesanti, ka Pitigliano un citus tuvējos viduslaiku ciemus savieno tādas kā alas/tuneļi, bet augšā atvērtas ar debesīm virs galvas, dažus posmus tās klintīs iegrauztas pat 20 metru dziļumā. Šīs ejas senie etruski it kā izmantojuši, lai ienaidniekam nemanot varētu pārvietoties no ciema uz ciemu. Augstās sienas gan nav visas ejas garumā , brīžiem tās ir kā parastas takas. Mēs izstaigājām eju ar nosaukumu Via cava di San Giuseppe, pa ceļam aplūkojām seno etrusku nekropoli, bet takas galā bija savulaik grezna ūdens ņemšanas vieta. Tur gan nebija 20 metrus augstas sienas, bet pietiekami augstas, lai pabrīnītos.

Vēl šajā dienā apmeklējām San Galgano abatiju ar katedrāli, ko savulaik uzcēlis visai draisks bruņinieks, kuram akmenscietā klintī kā sviestā izdevās iecirst zobenu, ko viņš uztvēra kā Dieva zīmi un kļuva par mūku. Iecirsto zobenu joprojām var apskatīt kompleksa baptistērijā. Šobrīd grandiozā katedrāle ir bez jumta, bet pietiekami labi saglabājusies, lai tajā rīkotu izrādes vai koncertus, jo tobrīd tur tika uzstādīta skatuve un krēsli.

Vakarā nonākam nakšņošanas vietā Volterrā – kārtējos viduslaikos.

5. diena

No rīta apskatam iespaidīgo Volterru, kur ir apskatāmas arī sena amfiteātra paliekas, pēc tam dodamies uz Pizu, lai ievērtētu šķībo Pizas torni. Mēs ar Māri esam jau te bijuši, tādēļ iespaids vairs nav tik liels, bet nu lieliska vieta. Vakarā iebraucam Luccā, kur apskatam apaļu amfiteātra veida centrālo laukumu, uzkāpjam no malas skatoties ar kokiem aizaugušā tornī, no kurienes visa Lucca zem kājām. Šī pilsētiņa izskatās pavisam citādi, jo mājas nav no plikiem viduslaiku mūriem, bet gan skaisti apmestas. Nakšņojam Luccā.

6.diena

Šodien dodamies uz Ligūrijas piekrasti turpceļā braucot nevis pa piekrastes šoseju, bet pa kalnu ieleju gar upi, pa ceļam apskatot mūžsenu savdabīga paskata tiltu Ponte del Diavlo, ko vienojoties ar būvnieku vienā naktī uzcēlis velns. Tilts ir ļoti skaists, bet nu galīgi nepraktisks, jo ir tik ļoti stāvs, tādēļ grūti šķērsojams.

Ierodamies romantiskā piekrastes pilsētiņā Portovenere, kas lepojas ar cīsiņtievām krāsainām mājiņām un baznīcu klints malā.

Tālāk dodamies uz unikālu vietu Itālijā – Cinque Terre (tulkojumā piecas zemes). Tie ir pieci zvejniekciematiņi, kas jūras krastā satupuši uz klintīm. Arī šie ciematiņi ir raksturīgi ar krāsainām mājiņām un akmeņainām pludmalītēm. Cinque Terre pateicoties savai unikālajai dabai un arhitektūrai ir izveidota kā aizsargājama teritorija un ir iekļauta UNESCO kultūras un dabas mantojuma sarakstā. Pateicoties kalnu grēdai, līdz pat 19.gs beigām Cinque Terre bija izolēta no ārpasaules un pieejama tikai ar kājām vai no jūras. Bet 1860.gadā uzbūvēti tuneļi pa kuriem līdz šai dienai kursē vilcieni.. Ar auto var piekļūt vienīgi uz pirmo un pēdējo ciematu, taču autostāvvietu cenas pilsētiņā ir traki lielas, tādēļ bijām spiesti auto novietot tuvākajā bezmaksas stāvvietā ārpus pilsētas, kas sanāca aptuveni 1,5 km no pilsētiņas kalnu serpentīna ceļa malā.

Mēs uz divām naktīm apmetāmies pirmajā ciematiņā Riomaggiore. Pēc iečekošanās naktsmītnē aizgājām nopeldēties uz mikroskopisko Riomaggiores pludmalīti, kas sastāv no palieliem akmeņiem, un jāatzīst, ka atšķirībā no pārējiem, es tā īsti nenopeldējos. Ieiešana jūrā slideno un durstīgo akmeņu dēļ ir samērā sāpīga, bet es tomēr mēģināju, kad pēkšņi rāmajā jūrā četri lieli viļņi mani rupji notrieca no kājām, pret akmeņiem apdauzīju kājas, kā rezultātā apvainojos un izgāju krastā  Tomēr patīkami atsvaidzināties paspēju. Turklāt divu dienu laikā mūs četras reizes sadzēla sarkanas medūzas, es vienīgā tiku sveikā cauri. Izskatījās, ka Ilzi sadzēla vesela ģimene- medūzu tētis, mamma, bērni un vēl vecmāmiņa piedevām, tik plašs tas dzēliens bija. Vienvārdsakot, peldēšanās izvērtās par nelielu realitātes šoviņu no sērijas “Izdzīvotājs”  Tas tikai liek novērtēt mūsu skaistās pludmales ar baltajām un maigajām smiltīm. Vienīgi viņu fantastiski siltais ūdens mūsējiem iekabina.

Vakarā nolēmām pasēdēt ostiņā uz lieliem akmeņu krāvumiem ar līdzpaņemto vīniņu un uzkodām. Vēlāk mums pievienojās amerikāņu jauniešu kompānija, kas ceļo augstskolas brīvdienās. Kad pateicām, ka esam latvieši, uzreiz tika paziņots, ka starp viņiem ir latviešu izcelsmes puisis Mets, kurš uzreiz tika pasaukts un džekiņš visu vakaru sajūsmināti klaigāja, ka viņš ir tik laimīgs satiekot latviešus. Viņa vecmāmiņa esot latviete, kura bēgusi no Staļina, ASV dzīvo arī onkuļi Jānis un Pēteris. Bet Meta uzvārds Kaugers gan viņam sagādājot lielas problēmas, jo amerikāņi to nemākot izrunāt- visbiežākā variācija – Ķengurs… Vispār patīkami, ka puisis, lai arī latviski nemācēja ne vārda, tomēr saviem ceļabiedriem ir stāstījis par savu latviešu izcelsmi. Iemācījām viņam frāzi “Čau omīte, kā tev iet!”, ko viņš teikšot, kad zvanīšot vecmāmiņai  Savukārt Eiprila paziņoja, ka gribējuši aizšaut arī līdz Latvijai, bet ak tavu neražu – uz mūsu pusi nav gājis vilciens…. Vakars izvērtās par jauku pasēdēšanu līdz vēlai naktij ar sadzīviskām un politekonomiskām diskusijām.

7.diena

Šajā dienā iegādājamies dienas biļeti par 8,5 eiro, kas ļauj izmantot gan pastaigu takas starp ciemiem, gan bez ierobežojuma braukāties ar vilcienu. Līdz otrajam ciemam Manarolai pastaiga prasa 20 minūtes, uz trešo ciemu Corniglia taka jau kļūst sarežģītāka, jāiet ap stundu, bet ceļā uz ceturto – Vernazzu mēs gājām pusotru stundu. No takas paveras fantastiski skati uz jūru, klintīm un vīna dārzu terasēm. Līdz piektajam ciemam Monterosso al Mare bija vēl lielāks gabals ejams, tādēļ uz turieni devāmies ar vilcienu. Monterosso al Mare vienīgajā ir liela pludmale, pārējos ciemos mazītiņas. Šajā pludmalē akmeņi bija mazāki, bet tie nu nebija nekādi gludie olīši, bet gan asi un durstīgi briesmonīši. Sāpīgi. Redzējām, ka daži iet peldēties botās… Pēc pasauļošanās un papeldēšanās atpakaļ braucām ar vilcienu.

Vakarā vēl pēdējo reizi pasēdējām mūsu vietiņā uz akmeņiem ostiņā, ar sajūtu, ka Itālijā esam pavadījuši vairākas nedēļas, tik daudz iespaidu bijis

8.diena, 7.jūlijs

Mājupceļš izvērsās par bezmazvai spilgtāko ceļojuma notikumu. Jau lidostā biju nobažījusies ne pa jokam, jo neskatoties uz spēcīgām lietusgāzēm un zibeņiem mūs laiž lidmašīnā. Pēc 20 minūšu nogaidīšanas lidmašīna paceļas gaisā un it kā mēģina negaisu aplidot ar līkumu, taču neizdodas – ar cienīgu troksni un spilgtu zibsni lidmašīnā iesper zibens. Kādu laiku vēl kratījāmies cauri negaisam līdz tikām virs mākoņiem un pilots paziņoja, ka neskatoties uz starpgadījumu viss tiekot kontrolēts un dodamies uz Rīgu. Pēc pusstundas sekoja nākamais paziņojums, ka viss tomēr nav ok un atgriežamies lidostā. It kā saskādēta lidmašīnas kreisās puses elektronika. Nu ko, veselu stundu kratamies atpakaļ pa to pašu negaisu un pilnam komplektam vēl seko ekstremāla gaisa bedre ar amerikāņu kalniņos līdzīgām izjūtām. Daļa iekliedzas, blakus raudošā meitene sāk raudāt vēl stiprāk, daži sadodas rokās, Māris sāk studēt evakuācijas plānu,bet es viņam ciešāk piespiežos – kaut kā drošāk … Sliktākais, ka tajā brīdī jau tu nezini – tā ir vienkārši milzonīga gaisa bedre vai zibens radīto seku dēļ mēs gāžamies zemē .. Bet viss, protams, beidzās labi un priecīgi nolaižamies uz zemes, lai pēc kādas stundas dotos ceļā vēlreiz. Katrā gadījumā, nākamo reizi lidot negaisa laikā vairs nebūs tik bailīgi, jo zināšu, ka neko jau dižu tas zibens nodarīt nevar

Izmaksas:

Aviobiļetes – 74 Ls
Auto noma – 219 eiro
Degviela – 103 eiro
Parkings – 11 eiro
Maksas ceļi – 37 eiro
Apskates objekti – 27 eiro uz diviem
Viesnīcas – vidēji 45 – 50 eiro par nakti uz diviem
Ēšana – kas tad to lai saskaita  Bet ja vēlaties iepirkties pārtikas lielveikalā ar patīkami zemām cenām, sekojiet norādei LIDL.

Paldies pacietīgajiem, kuri izlasīja līdz galam un gan jau kādreiz saskriesimies

Viena atbilde

1. Es arī ar Ryanair gribētu aizlidot. Cenas vienkārši uzrunā!